Odkazy | ||||
9.00 | Neurologie, technologie a sociální nůžky. Co proměnilo svět vzdělávání. Tomáš Feřtek |
|||
Tři fenomény, které připravily tradiční školství o monopol na vzdělávání. Objevy v oblasti fungování mozku a motivace lidského jednání vysvětlují, proč je vyučování v současných školách stále méně efektivní a proč v moderních společnostech, jež tak zdůrazňují rovnost, roste vrstva těch, kteří kvůli svému sociálnímu postavení nemají šancí získat slušné vzdělání a práci. A jaká je v tomto příběhu role internetu a technologií? Novinář, dramaturg a scenárista. Píše do Respektu a dalších novin. Věnuje se propagaci vzdělávání v obecně prospěšné společnosti EDUin. Je autorem několika pedagogických příruček. |
eduin.cz/tomas-fertek blog.eduin.cz |
|||
10.15 | Rytmus waldorfské školy Zuzana a Jaroslav Smolovi |
|||
Smolovi popíší fungování waldorfské školy v Písku, kterou navštěvují jejich dvě děti. Řeč bude mimo jiné o způsobu výuky, o speciálních předmětech nebo o spolupráci školy s rodiči. Zuzana Smolová pracuje ve finančnictví, absolvovala tříletý waldorfský seminář pro učitele a veřejnost a pětileté studium eurytmie (pohybové umění) pod záštitou školy v Norimberku. Přednáší o pedagogice, pořádá workshopy pro rodiče i veřejnost. Jaroslav Smola pracuje jako architekt, je členem výboru W sdružení v Písku. |
W sdružení iwaldorf.cz |
|||
11.15 | Spolu a v pohodě v Chrašticích ve škole aneb Co se dá dělat ve státní škole Karel Derfl |
|||
Karel Derfl je ředitelem základní školy v Chrašticích na Příbramsku. Už více než 15 let se snaží školu měnit tak, aby se v ní žáci, učitelé i rodiče cítili „bez obav“ a každý zde mohl zažívat své vlastní, ale i společné úspěchy. Spolu a v pohodě. Spolupracuje s řediteli některých dalších škol, kteří také usilují o zavádění změn a inovací ve školství. Je současně předsedou sdružení Trvalá obnova školy, které podporuje aktivní ředitele i učitele a pomáhá jim, aby se necítili ve svém snažení osamoceni. Pořádá skautské tábory. Na konferenci se podělí o svoje patnáctileté zkušenosti. Hovořit bude o tom, k čemu je dobrá vize školy, jak rodiče a učitelé přijímají jiné metody, jakou školu rodiče chtějí a zda usilují o změny, jak se mění role učitele a proč to jde jenom někde nebo jak atmosféru ve škole ovlivňuje školní divadlo a další tradiční aktivity. |
Nezkrácená verze anotace » ZŠ Chraštice Trvalá obnova školy |
|||
oběd | přestávka |
|||
13.15 | ScioŠkola – vnitřní motivace a férové vztahy Lenka Beranová |
|||
Lenka Beranová je absolventka klatovského gymnázia a pražského matfyzu. Od roku 2012 se věnuje vzdělávání dětí, nejprve učila matematiku a fyziku na víceletém gymnáziu. Nadchla se pro Hejného metodu, ráda dává dětem svobodu samostatně přemýšlet, objevovat, diskutovat. Minulý rok dostala příležitost být u vzniku unikátního projektu – první pražské ScioŠkoly. ScioŠkola je malá škola na pražském sídlišti, která přijala první žáky loni na podzim. Snažíme se stavět na vnitřní motivaci dětí k učení. Respektujeme individuální rozdíly mezi dětmi, děti mají možnost ovlivnit co a kdy se budou učit. Společně vytváříme pravidla, snažíme se pěstovat férové vztahy. Zatím se zdá, že většina dětí k zaujaté práci opravdu nepotřebuje být motivována známkami. |
scioškola.cz | |||
poté | Beseda s přednášejícími | |||